Hata Kodları

Servislere gerçek ortamda HTTPS protokolü üzerinden erişilecektir. İşlemlerin gerçekleşmesi için kurum internet çıkış IP adresi veya IP Blokları, web sitesi adresi iletilmeli ve tarafımızdan gerekli tanımlar yapılmalıdır.

Pazaryeri işlemlerinde ödemeye alt üye atama aşamasında (işlem detay ekle servisi) tutar_Urun parametresi tahsil edilen tutardan büyük veya eşit ise bu hata mesajı alınmaktadır.
Tutar ürün parametresi param komisyonu düşüldükten sonra kalan net tutar üzerinden hesaplanmalıdır. Canlı ortamda(Prod) net tutar ödeme response'unda da dönmekte test ortamında dönmemektedir.
Requeste gönderilen G Nesnesine(CLIENT_CODE, CLIENT_USERNAME, CLIENT_PASSWORD) ait tanımlı bir hesap bulunamadığında bu hata mesajı alınmaktadır.İlgili parametreleri kontrol etmenizi öneririz.
Bu hata mesajı IP adresinin ilgili param hesabına tanımlı olmamasından kaynaklı alınabilmektedir. https://kurumsal.param.com.tr/Param_MultiLogin.aspx adresinden ParamPOS -> Entegrasyon Bilgilerim alt menüsünden IP ekleme ve silme yapılabilir.
Bazı işlemlerden önce; işlem hash değerinin hesaplanması gerekmektedir.Hash değeri her serviste farklı bir formül ile hesaplanmaktadır. Hash değeri yanlış hesaplandığında bu hata mesajı ile karşılaşılmaktadır.

Hash hesaplama dökümanımıza aşağıdaki linkten ulaşabilir , istek attığınız servisin hash hesaplama yöntemini öğrenebilirsiniz.
https://dev.param.com.tr/tr/hash-hesaplama
Requste eklenen işlem hash parametresine bir değer girilnmediğinde bu hata mesajı alınmaktadır.İlgili parametreyi kontrol etmenizi öneririz.
Hata mesajı pazaryeri iş modelinde altüye ekleme(Pazaryeri_TP_AltUyeIsyeri_Ekleme) servisinden alınmaktadır. İlgili request'te bulunan TC_VN parametresi 11 karakterden fazla veya eksik girildiği durumlarda bu hata mesajı alınmaktadır.
Requste eklenen taksit değeri hatalı girildiğinde bu hata mesajı alınmaktadır. İlgili parametreyi kontrol etmenizi öneririz.
Bu hata mesajı ödeme isteği sırasında gönderilen IP parametresinin yanlış formatta gönderilmesinden dolayı alınmaktadır.IP adresleri 0.0.0.0 ve 255.255.255.255 aralığında olabilir. Ödeme isteğine gönderilen değeri kontrol etmenizi öneririz.
Bu hata mesajı canlı ortamda test kullanıcı(CLIENT_CODE, CLIENT_USERNAME, CLIENT_PASSWORD) bilgileri ile işlem yapıldığında alınmaktadır.Canlı ortamda size iletilen canlı ortama ait bilgileri kullanmalısınız.
Tarih formatının girildiği requestlerde bu hata mesajı alınabilmektedir.Tarih formatı Gün.Ay.Yıl şeklinde olmalıdır. Örnek: 18.09.2023
Bu hata mesajı Iframe ile ödeme (TP_Modal_Payment) servisinden dönebilmektedir.İlgili serviste orderId değeri her başarılı işlemde unique olmalıdır. Requestte gönderilen orderID değerine kayıtlı başarılı bir işlem var ise bu hata mesajı alınacaktır.Requestteki orderID değerini değiştirip tekrar denemenizi öneririz.
İlgili hata mesajı pazaryeri iş modelinde alt üye ekleme servisinden dönebilmektedir. Ödeme isteğine eklenen IBAN parametresi ile müşteri bilgileri eşleşmediği durumlarda bu hata mesajı alınmaktadır. İlgili bilgileri kontrol etmenizi öneririz.
Komisyon anlaşması üye işyeri tipinde ise işlem tutar ve toplam tutar aynı gönderilmeli, üye işyerinin müşterisi öder tipinde ise

Komisyon Dahil Toplam Tutar Hesaplama
Komisyon Oran: TP_Ozel_Oran_SK_Liste metodundan seçilen taksitin komisyon oranı
Islem_Tutar: Siparişinizin tutarı
Toplam_Tutar = Islem_Tutar + ((Islem_Tutar x Komisyon Oran) / 100) şeklindedir.
İlgili karta ait taksit seçenekleri param tarafında kapalı olabilir veya tanımlı olmayabilir. Bin kontrolü yapılmalıdır.İşlem sırasında kullanılan kart yabancı kart olabilir. Yabancı kart olması durumunda yabancı kart izni olması gerekiyor. Yabancı kart oranı kontrol edilmelidir.Yabancı kart değil ise o karta ait oran tanımları hesapta tanımlı olmayabilir. Hesap oranları kontrol edilmeli veya farklı bir kart ile işlem denenmelidir.
Komisyon oranı olan kartın komisyon oranını öğrenme:
1. Kullanılan kart için BIN_SanalPos servisi çalıştırılmalı ve dönen response'tan sanalPosId değeri alınmalıdır.
2. TP_Ozel_Oran_SK_Liste servisi çalıştırılmalı ve response'tan SanalposId değerine karşılık gelen komisyon oranı bu şekilde öğrenilmelidir. Komisyon öğrenildikten sonra Islem_Tutar parametresine set edilen değer komisyon oranı ile çarpılıp Toplam_Tutar parametresine set edilmelidir.
Komisyon anlaşması üye işyeri tipinde ise işlem tutar ve toplam tutar aynı gönderilmeli, üye işyerinin müşterisi öder tipinde ise;
Islem_Tutar: Siparişinizin tutarı
Komisyon Oran: TP_Ozel_Oran_SK_Liste metodundan seçilen taksitin komisyon oranı
Toplam_Tutar = Islem_Tutar + ((Islem_Tutar x Komisyon Oran) / 100)
şeklinde olmalıdır.
Requste eklenen dekontId veya siparişId parametrelerine ait işlem tespit edilememesi durumunda bu hata mesajı alınmaktadır. İlgili parametreleri kontrol etmenizi öneririz.
İade servisinde requeste eklenen dekontId herhangi bir işleme ait olmadığında alınabilmektedir. DekontID değerini kontrol etmenizi öneririz.
Başarılı bir işlem gün sonuna girmiş ise iade, aynı gün iptal edilebilir.Bunun tersi durumunda bir işlem yapıldığında bu hata mesajı dönecektir.
Başarılı bir işlem gün sonuna girmiş ise iade, aynı gün iptal edilebilir. Bunun tersi durumunda bir işlem yapıldığında bu hata mesajı dönecektir.
Requestte gönderilen hesabınıza ait Güvenlik Nesnesi (CLIENT_CODE, CLIENT_USERNAME, CLIENT_PASSWORD) ile GUID bilgileri aynı hesaba ait olmadığında veya yanlış bir değer gönderildiğinde bu hata mesajı alınmaktadır. İlgili değerleri kontrol etmenizi öneririz.
Requestte gönderilen gsm ve kart numarası güvenlik filtrelerine takıldığında bu hata mesajı dönmektedir. Detaylı bilgi için param destek ekipleri ile iletişime geçmenizi öneririz.
Test kartları sadece Test Ortam Bilgileri (CLIENT_CODE, CLIENT_USERNAME, CLIENT_PASSWORD) ile kullanılabilir. Gerçek ortamda gerçek bir kart ile işlem yapılmalıdır.
Üye işyerleri param'a kayıt oldukta sonra non secure işlemler için bir max. limit tanımlanmaktadır. Hata alan işlemin tutarı bu limitin üzerinde ise ilgili hata mesajı alınabilmektedir. Hesap özelindeki limit üye işyeri ekibi tarafından arttırılabilmektedir.
Saklı kart ile yapılan işlemlerde ilgili kartın süresi dolmuş veya kart silinmiş ise bu hata mesajı alınmaktadır.
Gönderilen Siparis_ID'ye ait başarılı bir sipariş mevcuttur. Siparis_ID değerinin unique(benzersiz) bir değer olması gerekmektedir.